מה הם השלבים החשובים?
עסקים למכירה הינו שוק מורכב מאוד וחשוב לדעת את האלמנטים הבסיסיים שבו. יש ללמוד ולהבין את התחום כמה שיותר ולקבל הדרכה ממומחים, אשר עוסקים בתחום עסקים למכירה, כדי שיעזרו לכם בסגירת עסקאות אלו בדרך הטובה ביותר. במאמר זה ניגע מעט בתחום עסקים למכירה ונציג בפניכם מה הם השלבים החשובים בנושא עסקים למכירה.
בהנחה שכבר קניתם עסק [אשר אותו אתם מעוניינים למכור], השלב הבא הוא לנסות ולמכור אותו, כמובן. לאחר שלמדתם את הנושא וקיבלתם את הייעוץ הנדרש – תצטרכו להכין דו"ח הוצאות והכנסות של העסק. הדו"ח הזה יהווה שקיפות מלאה עבור הקונים הפוטנציאליים, אשר ירצו לרכוש ממך את העסק שאתה מוכר. ברור מאליו הוא, כי רצוי מאוד שלתהליך זה תשכרו שירותי עורך דין ושירותי רואה חשבון, על מנת שיוכלו לאמת ולאשר את פרטי הדו"ח שהכנתם.
לאחר שסיימתם את הביורוקרטיה הראשונית, הגיע הזמן לפרסם את העסק שברצונכם למכור במדור " עסקים למכירה" – הן בעיתונים והן בלוחות עסקים למכירה באינטרנט.
לאחר שפרסמתם את המודעה בעיתונים ובאינטרנט – הגיע שלב "המכירתיות" שלכם – אם אתם בעלי כריזמה וזיקה למכירות – עשו זאת בעצמכם. אם אתם טיפוסים שך "המוח החושב והיוזם" ופחות הטיפוס "המכירתי" – אל תחסכו בהוצאות.
ככלות הכול, אם לא תפעלו בשלב זה, שהוא שלב עקרוני מאוד בתהליך, בצורה נכונה – "תפילו" את העסקה; השכילו לבחור איש מכירות "פלפל", מהימן ובעל ניסיון רב במכירות, רצוי מתחום עסקים למכירה, אבל לא חובה, כי איש מכירות טוב יכול למכור הכול, שיהיה אחראי, בראש ובראשונה, לשיחות הטלפון, אשר תקבלו עקב פרסום מודעת עסקים למכירה.
הקפידו (או אמרו לאיש המכירות שלכם...) לדבר בחביבות ובחום עם הפונים שלכם וכל שאלה שתישאלו – היו מוכנים מראש – ענו במקצועיות ובשפה יפה ואל תאבדו סבלנות – באם תישאלו יותר מדי שאלות, שיעצבנו אתכם או שייראו לכם שוליות.
השתדלו להימנע מלתת מחירים בטלפון – הרבה פעמים אנו נתקלים בתופעת "הכימיה בפגישת עסקים" – כלומר, אם תגידו מחיר גבוה מדי בטלפון – ייתכן שתאבדו ברגע זה את הלקוח הפוטנציאלי שלכם, אבל אם תיפגשו פנים מול פנים והפגישה תהיה קולחת ובאנרגיות חיוביות, מאוד יכול להיות שלמחיר העסקה יהיה משמעות פחותה, עקב הפגישה המוצלחת ביניכם.
גוד רייטינג